Skriv ut

Trening kan bidra til å forhindre erektil dysfunksjon


Regelmessig trening er nødvendig for å forebygge og kontrollere problemet med erektil dysfunksjon (ED). Trening er en av de viktigste faktorene for et mer aktivt og tilfredsstillende liv. Lett trening, som cardio, aerobic og styrketrening, kan redusere risikoen for erektil dysfunksjon hos menn.

Penisens organ er et slags barometer som viser hva som faktisk skjer i kroppen av menn som ikke klarer å få ereksjon under penisstimulering.

Det indre skallet av blodkarene i arteriene, kalt endotel, hjelper blodet til å strømme jevnt gjennom penisens organ. Når ED, blodårene er tilstoppet, og derfor får HR ikke nok blod for ereksjon.

Endotelmembranen av blodkar i penisens organ er svært lik blodkarene som er tilstede i hjertet. Blodkarene i penis er omtrent en tredjedel av størrelsen på blodkarene i hjertet. Følgelig, hvis du har et ereksjonsproblem på grunn av vaskulære kjøp kamagra problemer, risikerer du å få en CSU.

Du bør godt opprettholde justeringen av endotelye for å forhindre risikoen for erektil dysfunksjon samt hjertesykdom, Dette er mulig takket være større fysisk aktivitet, som kan oppnås gjennom trening.

Langsiktig forpliktelse til trening er det eksperter anbefaler til menn for å forebygge og kontrollere erektil dysfunksjon.

Trening forbedrer også sirkulasjonen, og leverer dermed mer blod og oksygen til vitale organer og vev for optimal funksjon. Tross alt får penisorganet også mye blod for å oppleve en sterkere og lengre ereksjon.

Du kan starte med å gå fort i 20-30 minutter daglig. Sørg for at du gjør det du er komfortabel med. Turgåing, jogging og svømming kan forbedre din kardiovaskulære helse og penis funksjon. Legge vekt-taking øvelser, for eksempel vektløfting og vekttrening, kan forbedre endotelfunksjon. Se etter fysiske aktiviteter som bygger din styrke og utholdenhet.

Sørg for å konsultere legen din før du utfører noen øvelse. Det er viktig å få godkjenning fra legen din før du starter et treningsprogram.